Видове печат

Видове печат – какви технологии се използват и как да направим избор, спрямо нашите бизнес цели?

В днешни дни бизнесите се развиват и функционират чрез използването на реклама. Тя ни заобикаля навсякъде и се изразява в хиляди послания, лога, цветове и рекламни формати, които имат за цел да достигнат до потенциалните си клиенти.  

Дори пътувайки към работното си място, ние ежедневно се сблъксваме с постери, билборди, рекламни флаери, винили и всякакъв тип брандирани артикули и рекламни материали. Рекламата присъства почти навсякъде – в градския транспорт, в магазина, от който пазаруваме, в ресторанта, в който се храним, та дори и на работното място.

Печатната реклама има дългогодишни традиции и макар да изгуби част от тежестта си заради дигиталните и други маркетингови канали, тя все още намира широко приложение в бизнеса, тъй като има много видове печат, които се използват за различни цели и се разработват с различни технологии.

Печат върху хартия – какви видове има?

Офсетовия печат е най-широко разпространената технология и се прилага върху картон или хартия. Той се използва за отпечатване на рекламни материали в мащабни тиражи. Традиционният метод за офсетов печат функционира посредством мастилен вал, наред с предварително подготвена печатна форма (плака) и офсет тяло – цилиндрично тяло с гумено платно. По този начин се предава изображението от плаката върху хартията чрез оказване на натиск. При по-модерната технология за осъществяване на офсетов печат изображението за печат се пренася директно от електронен файл. Най-често такъв вид печат може да се забележи на вестници, списания, флаери, брошури, постери и много други с такъв характер.

Друг вид е дигиталния печат, който работи на принципа, по който функционира и домашният ви принтер – лазерен или мастиленоструен. Информацията се пренася директно от електронния файл върху съответната хартия чрез притискане на тонера и въртяща се цилиндрична глава. Качеството е изключително високо, а резултатът е бързо постижим, поради което тази технология на печат се използва за единични или малък на брой материали, тъй като не е изгоден за по-сериозни мащаби.

Третата и най-разпространена технология за печат върху хартия, а и не само, е широкоформатният печат. При него се прилага печат на обемни материали, най-често за нуждите на външната и интериорната реклама. Пана и билбордове, табели и транспаранти, винили, различни фолиа и широкоформатни размери на хартия се печатат по този начин.

Видове печат в текстилната реклама

В текстилната реклама се откроява Дигитален DTG печат, който е все по-широко използвана технология за осъществяването на пълноцветен печат върху текстил в малки и средно големи тиражи. При нея принтерът печата мастилата директно върху тъканта (рекламни тениски, чанти, блузи) с резолюция до 1440 dpi. Еднакво успешен е и при едноцветни, и при многоцветни тъкани. Този печат се характеризира с отлично качество на цветовете и висока степен на издръжливост при експлоатирането на тъканите впоследствие.

Друг вид е термотрансферния печат, при който се използва трансферна хартия. Под въздействието на висока температура и натиск изображението от хартията се пренася върху текстила в огледален вид. Този метод най-често се използва за отпечатване на пълноцветни изображения върху светъл текстил. На принципа на тази технология работи и т.нар. сублимационен печат.

В случай, че искате да брандирате рекламни материали, сувенири, текстил или каквото и да е, свързано с популяризирането на бизнеса си, рекламната агенция N1adv ще ви съдейства по оптимален начин, тъй като имат повече от 20 години опит в тази индустрия.

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.